Le novità de l’anno novo

Dopo giorni de vacansael giornàl me son compràpar saver, de l’anno novo,quale i è le novità.“Abiamo ’l fìlobus! – i anuncia –Finalmente l’è rivà!Ecco quel che, pien de gente,sfrecciarà par la città!”E a supporto gh’è na foto:Tosi co un zugatolìn...“Ecco il fìlobus!” i scrive...ma l’è solo un modelìn!E proprio come l’anno scorso,del ridicolo a disdòro,i ne annuncia che sto anno“sarà l’anno del raforo!”E i ne annuncia che nel mondotanti za se dà gran penapa’ inventàr l’ombrèla giustae po’ cuèrzare l’Arena!Intanto Tosi anca sto ano,i ne annuncia con gran ciasso,el s’ha tuffàdo dentro al lago,incurante se gh’è ’l giasso!...e pa’ le speranse tosto natel’è stà solo tempo perso,parché ’l Sindaco anca st’anoa la fine l’è riemerso!E i ne annuncia po’ che ancora,“al potere abituato”,con la Lega o col so “Fare”dèsso el vol n’antro mandato!e gh’è za chi, ripensandoa le tante bale spese,co un mandàto el le contenta... e le manda a quel paese!E po’ i scrive che l’è, Setti,bello, acuto, intelligente,alto, intrepido, elegante,e l’è un grande Presidente!No ne importa se al futuro gh’è un’incerta prospettiva,o se ’l n’ha portàdo in B...ma el n’ha dato l’esclusiva!E i ne annuncia che gh’è ’l smog,che de smog se pol morìr!...che però quei del Comunese ne impìpa de sentìrquanto mal, quante disgrassiepol vegnérghene a la gente!...e, strafottènti, ha za pensàdode seitàr a no far gnente!Lezo, penso, e son confuso...no so più dove me trovo...No capisso parché a st’anoi ghe ciama l’anno... novo!